Store deler av filmen er spilt inn på gården til Hilde og Jo Arne, som driver melkeproduksjon og treningssenteret Stallsporten på Kjøglum på Høylandet. De to ble i 2011 hedret med Askeladdprisen under årsmøtet i Norges Bondelag.

Jo Arne Kjøglum og sønnen er med i Tines nye reklamefilm. (Foto: Tine)Å bruke ekte bønder i den nye reklamefilmen, er et bevisst valg, ifølge Tine. Hensikten er å vise fram hverdagen til de mange melkebøndene.

- Mange kjenner Tine-produktene, men ikke alle vet hva vi står for, sier fungerende konserndirektør Marked, Frode Fimreite, ifølge tine.no.

− Vi ønsker å løfte frem kvaliteten og skikkeligheten den norske melkebonden leverer. Den er en hyllest til bondens harde arbeid for å sikre at forbrukerne får kanskje verdens fineste melk. Det er ingen selvfølge. Vi vil med denne reklamen vise hvem Tine er og hva vi står for, sier Fimreite.

Ifølge Tine er norsk melk i verdenstoppen både når det gjelder smak og kvalitet. Samtidig har det norske landbruket gjennomgått en massiv modernisering og hatt en enorm teknologisk utvikling de siste årene.

Styreleder i TINE, Trond Reierstad, mener filmen gir et riktig bilde av norske melkebønder anno 2014:

− Ikke alle vet at over 10.000 bønder hver dag leverer kvalitetsmelk til Tine fra hele landet. Denne filmen viser den nye generasjonen av bønder som skal løfte norsk landbruk og matproduksjon i fremtiden, sier Reierstad.

Se filmen her: