Norske bønder viser hvem som produserer maten med #felfienor.

”Farmers selfie” startet som en trend i USA og Storbritannia, der bønder tok landbruksbilder av seg selv og la ut på sosiale medier. Bakgrunnen for ”Felfie” er ”Selfie”, som betyr et bilde som en tar av seg selv og poster på sosiale medier.

Norges Bondelag har fornorsket uttrykket ”Felfie” til ”Felfienor”, og mange norske bønder har kastet seg på.

- Jeg synes det er helt fantastisk at så mange har kastet seg på så kort tid. Det tok virkelig av på bare noen timer, sier ass.kommunikasjonssjef, Ragna Kronstad, som er ansvarlig for sosiale medier i Bondelaget.

Viser hvem som lager maten

Hun oppfordrer alle til å ta en #felfienor og laste opp på den sosiale bildetjenesten Instagram.

Også de som ikke er brukere av det sosiale bildenettstedet kan klikke linken bare for å se på alle de flotte bøndene som er stolte av yrket sitt.

- Dette ble spontant en fin omdømme-kampanje for norsk mat og landbruk!, sier Ragna Kronstad. Hun vil se bønder i alle aldre og fra alle produksjoner.

- Vi vil vise hvem som lager maten i Norge. Merk bildet med #felfienor! Og fortell litt om både sted og produksjon!


Her har Kronstad selv tatt en felfienor. Bak henne står ei ku som dessverre denne dagen må vente på inseminør fremfor å være med de andre ut på beite.

Om du ikke er på Instagram eller Twitter, men likevel vil være med, send inn din felfienor til infopost@bondelaget.no. Vi poster noen favoritter. Vær kreativ!

Se de stolte bøndene her