Torsdag 25.oktober ble det avholdt årsmøte på Solum kirkestue for nær 30 fremmøtte. På agendaen stod en gjennomgang av året være seg aktiviteter, arrangementer og økonomi samt at Telemark Bondelag ved Ann Kristin Teksle orienterte om fylkeslagets fokus som konsekvenser av årets tørke, bondens psykiske helse, statistikk om utviklingen i de ulike produksjoner og veien videre.

Det ble inntatt lapskaus med nydelig eplemost fra Sauesalongen på Ulefoss, og på ekte kakevis markerte vi at vi ble årets lokallag i 2017.

Det ble også avstemt over forslag om navneskifte (ingen endring), vi trakk ut et DAB+ hørselvern m/Bluetooth blant de fremmøtte og årets styret ble gjenvalgt med utvidelse av et styremedlem:

Leder: Johan-Martin Tovslid
Nestleder: Cecilie Brask Findal
Øvrig styre: Marte Amlie, Marit Nordhov, Maria Martinsen, Jon Magnus Hauen, Helene Hoppestad (ny).
Vara: Martin Øverland, Nina Nærum, Kjetil Millet

Valgkomité og Fest/Arrangementskomité ble også nedsatt (selvom sistnevnte mangler 1 medlem)

Av aktiviteter i nær fremtid kan nevnes:
-Slakterkurset 3.november
-Den faste Bondepub 1.onsdagen i måneden (onsdag 7.november på Lundetangen er neste)
-Et spesielt hyggelig julebord i Finnekatedralen lørdag 17.november (påmelding innen 1.november til Helene tlf 95119957).
-Det planlegges en oppfølgingsvariant av suksessen med #bondenshverdag kampanjen på Facebook nå i desember
-TryggereSammen-samling med fokus på brann og førstehjelp på nyåret.

Flere aktiviteter vil bli annonsert løpende.