Fylkesleder Ola Andreas Byrkjedal stiller ikke til gjenvalg ved årsmøte 2017

Av Marianne Osmundsen,

Ola Andreas Byrkjedal har vært fylkesleder i Rogaland Bondelag i 5 år og, han velger å ikke stille til gjenvalg ved årsmøte i mars 2017. Byrkjedal ønsker å prioritere gårdsdriften hjemme i Byrkjedal, men synes årene som fylkesleder har vært interessante og spennende. Vi ønsker å gå ut med dette allerede nå slik at valgnemda kan få komme i gang med sitt arbeid.

Borte dårleg, heime best

Noreg treng friske bønder og landbruksarbeidarar. Difor gir me nokre tips og triks til oppførsel utanfor heimen.

Attvald gjennom nettval

Rogaland Bondelag gjennomførte i dag eit forenkla digitalt årsmøte med kunn årsmøtesaker og val.

Det er mange utenlandske arbeidstakere i grøntproduksjonen.

Utenlandske arbeidstakere og koronaviruset

For å bremse spredningen av koronaviruset, innfører flere land nå restriksjoner på reiser. Dette kan ha stor innvirkning på produksjonen i landbruket, som har mange utenlandske arbeidere.

Spørsmål og svar om koronaviruset

Her har vi samlet relevant informasjon om landbruket og koronaviruset på ett sted så det skal bli lettere for deg å finne fram. Siden oppdateres fortløpende.

Er du beredt?

Koronaviruset set oss alle på prøve. Me oppfordrar alle til å sjekke sin eigen gards beredskapsplan, slik at du er mest mogleg trygg på kva du skal gjere viss sjukdomen kjem til gards.

Januar er møtetid

Rogaland Bondelag har nytta januar til å møte andre aktørar i Rogaland, på blant anna Solamøtet og Det Norske Måltid