Valgnemnda ønsker innspill
Valgnemnda er i gang med arbeidet og ønsker innspill til styrekandidater i Norges Bondelag.
Leder for 1 år Bjørn Gimming, Østfold
1. nestleder for 1 år Bodhild Fjelltveit, Vestland
2. nestleder for 1 år Konrad Kongshaug, Møre og Romsdal
3 styremedlemmer for 2 år
Thor Johannes Rogneby, Innlandet, (Felleskjøpet Agri)
Åse Sundvor, Innlandet
Trond Bjørkås, Nordland
Følgende ble valgt i 2025 og er ikke på valg i 2026:
Even Skårberg Aarnes, Telemark
Kjersti Hjelmeland, Vestland
Merethe Sund, Nordland (Nortura)
Arthur Salte, Rogaland (Tine)
Nemnda trenger innspill før de skal legge fram sin innstilling til valg av nytt styre i Norges Bondelag på årsmøtet 10.-11. juni.
-Jeg oppfordrer alle som er medlemmer til å komme med innspill. Dette er viktig for at vi skal få mest mulig mangfold i styret og for at vi skal kunne finne de gode kandidatene, sier leder i valgnemnda, Anders Johansen.
Fristen for å levere innspill og forslag er 13. februar
Alle medlemmer kan gi innspill enten direkte eller via sitt fylkeslag.
Her finner du kontaktinformasjon til valgnemnda
I tillegg til leder Anders Johansen består valgnemnda av Bente Mellerud Roer, Åge Gyland, Brit-Tove Krekling, Kirsten Kverneland, Kari Sigrun Lysne, Tormod Nilsen og Hanne Elisabeth Staveløkk.
Ikke medlem?
Er du ikke medlem, men ønsker å levere gode forslag? Bli med i kampen for å sikre og styrke norsk matproduksjon! Bli medlem i Bondelaget her.
Kjenner du noen som bør være med på laget? Send en SMS gratis til 2030 og skriv kodeord BONDE og fortell oss hvem du tenker bør bli medlem hos oss, så tar vi oss av resten.