Flotte seertall for Det norske Måltid 2012
Det Norske Måltid 2012 hadde et snitt på 443.000 seere. - Det er flott at programmer om norsk mat når slike tall.
Det sier andre nestleder i Norges Bondelag, Brita Skallerud, som deltok under finalen i Det Norske Måltid 2012 i Stavanger. - Norske matprodusenter har all grunn til å være stolte av de fantastiske råvarene fra landbruket i Norge, og produktene som blir utviklet med utgangspunkt i disse råvarene.
TV 2 anser et snitt på 443.000 seere som svært gode seertall. Markedsandelen var opp mot 40 % på sitt beste.- Dette viser at Det Norske Måltid 2012 har vært en suksess. Gjennom TV-serien når man bredt ut til det norske folk med kunnskap om norsk matkultur, sier prosjektleder Harald Osa.
Seertall og markedsandel
Det Norske Måltids regionprogrammer 2012 fikk sendetiden 22.45 på søndager. I snitt hadde programmene 443.000 seere. Seertallene tolkes som svært gode på denne type program.
Seertallene er som følger:
Program 1:
Visning 25.11 320.000 Markedsandel 32%
Visning 01.01 121.000
Totalt 441.000
Program 2:
Visning 02.12 324.000 Markedsandel 34,3%
Visning 02.01 169.000
Totalt 493.000
Program 3:
Visning 09.12 361.000 Markedsandel 35,7%
Visning 03.01 148.000
Totalt 509.000
Program 4:
Visning 16.12 428.000 Markedsandel 38,3 %
Visning 04.01 121.000
Totalt 549.000
Program 5:
Visning 23.12 115.000 Markedsandel 6,3%
Visning 05.01 191.000
Totalt 306.000
Finalen:
Visning 06.01 306.000 Markedsandel 18,5%
Visning 12.01 55.000
Totalt 361.000
Gjennomsnitt seertall totalt: 443. 000
Kilde: Det Norske Måltid