Fylkesleder Ola Andreas Byrkjedal stiller ikke til gjenvalg ved årsmøte 2017

Av Marianne Osmundsen,

Ola Andreas Byrkjedal har vært fylkesleder i Rogaland Bondelag i 5 år og, han velger å ikke stille til gjenvalg ved årsmøte i mars 2017. Byrkjedal ønsker å prioritere gårdsdriften hjemme i Byrkjedal, men synes årene som fylkesleder har vært interessante og spennende. Vi ønsker å gå ut med dette allerede nå slik at valgnemda kan få komme i gang med sitt arbeid.

Er du rammet av tørka?

Denne sommerens tørke rammer bønder i hele landet. Norges Bondelag følger situasjonen tett, og det jobbes med å finne gode løsninger sammen med myndighetene og Småbrukarlaget.

Bondens Marked søker flere produsenter

Bondens marked planlegger to nye prøvemarkeder i Stavanger i år, 16. juni og 16. september, og arrangerer produsentkurs 23. mai i Stavanger og 24. mai i Haugesund.

besøk nordland

Besøk av Nordland Bondelag

Fra tirsdag 10.-torsdag 12. april har Rogaland Bondelag hatt besøk av styret og ansatte fra Nordland Bondelag. Dagene har bestått av diverse gårdsbesøk, møte og god drøs med god mat.

Debattmøte om dyrevelferd

Interessen for maten vi spiser og måten den blir produsert på øker. Mattilsynet sin tilsynskampanje i svinenæringa i Rogaland var tema i lokale, regionale og nasjonale media. I samarbeid med Bondevennen inviterte Nationen til debatt om dyrevelferd på Garborghuset på Bryne, onsdag 21. mars.