Under Agrisjå sto naturbruksskolene, Grong, Mære, Val, Skjetlein og Øya sammen på stand i fagteltet. HiNT representerte veien videre. Elever fra skolene var med på å synliggjøre naturbruk for de som tok turen til messa.

Markedsføringsstrategien er å synliggjøre at ved å velge naturbruk får du realfagskompetanse med praksis med på kjøpet. Jobben med felles markedsføring utfordrer skolene på å ikke først og fremst markedsføre seg selv, men markedsføre mulighetene ved å velge grønn utdanning.

Anita Haugen Olsen, Rennebu, Anne Wangen, Eidsberg og Signe Schjølsberg, Røros, stilte for Øya videregående skole. De kan fortelle om et jevnt, godt besøk på standen. De kan absolutt anbefale skolen, og de setter spesielt pris på praksis-delen av undervisninga. De syns det er fint å kunne ha en kombinasjon av praksis og teori, særlig for elever som er lei teori etter ungdomsskolen.

Teknikker Linda Evenset og student Maria Strøm ved HiNT reklamerte for utmarksforvaltning og andre grønne fag ved høgskolen.

Lars Johannes Tuset leker på gulvet og tenker seg kanskje ei framtid i landbruket? Mor Inger Røliaunet til høyre

Skogsmaskin-stimulatoren var populær.