Velkommen til møte: Brød og vann på Ski
Vi inviterer til en kveld på Ski med sist oppdaterte kunnskap om hvordan vi kan dyrke mer og bedre mathvete og samtidig redusere avrenninga.
Møtet foregår på Bøndenes Hus Ski
20. januar kl 18.30-21. Kaffe&bakst fra 18.00 
Møtet er et tilbud til alle som dyrker korn i Akershus.
Her får du sist oppdaterte kunnskap om beste måte å produsere korn på midt i skjæringspunktet mellom krav til økt matproduksjon og krav til mindre avrenning:
-Hvordan få best mulig kvalitet på hveten?
-Hvordan kan vi dyrke mer og bedre mathvete og samtidig redusere avrenninga?
-Hvordan blir de nye krava til gjødsling?
- Balansert gjødsling i praksis
Hva skjer i møtet:
-Vannområde PURA v/Anita Borge forteller om vannets tilstand, og om betydningen av bondens tiltak
- NLR v/Sigurd Enger gir deg den aller nyeste kunnskapen om gjødselkrav og hvordan lykkes med kvaliteten og mathveten
- NLR v/Lars Kjuus går gjennom de økonomiske vurderingene
- Og til slutt får vi en panelsamtale med bonde Ola Hytjan, Lars og Sigurd som diskuterer erfaringer med ulike tiltak og resultater, både på avling, økonomi og vannkvalitet. Ordstyrer er Mona Askerød, rådgiver i Akershus bondelag.
Møtet er gratis og åpent for alle, og vi ønsker oss en påmelding forå vite hvor mye bakst vi trenger.
Meld deg på via Letsreg her
Det kommer mer
Dette møtet på Ski er det andre i en serie på fem møter over hele Akershus.
Sett av datoeen og meld deg gjerne på!
28. januar på Olavsgaard (dagtid)
10. februar på Grønsand gjestegård i Hurum
https://www.letsreg.com/no/register/brodogvannFEB2026#/
Dessuten ett møte målrettet mot grøntprodusenter
2. mars på Follo museum i Drøbak (info og påmelding kommer)
Møtene er en del av Akershus Bondelags prosjekt Oslofjordbonden, som er finansiert av Akershus fylkeskommune.