- Jeg har hatt lyst til å bli bonde siden jeg gikk i 5. klasse på barneskolen. Jeg håpa at jeg skulle finne en mann som også ville det. Det passa bra at jeg fant Henrik som hadde stelt ku hos onkelen sin og var interessert i å bo på gård. De siste ti åra har jeg fått jobbe mer og mer på gården, og gradvis fått mer ansvar. Fra vi var 19 år har Henrik og jeg hatt det fulle ansvaret for drifta. I sommer gifta vi oss og vi tar over gården fra nyttår.

Vi er veldig heldige som får lov til å ta over når vi er så unge. Jeg hadde nok ikke turt å ta over nå om jeg ikke hadde fått så mye ansvar fra jeg var lita jente. Foreldra mine har flytta til kårboligen og de blir gode å ha som rådgivere og krisehjelp. De stiller opp når vi spør om det, men det er vi som har ansvaret. Vi kjenner litt på gjeldsangsten, men det skal bli stas å sitte med alt sammen. Å være gårdseier, ikke bare driver. Hverdagen blir ikke annerledes, men det blir mer papirarbeid på kvelden. Vi skal fortsatt opp og melke klokka 6 om morgenen.

Vi jobber på gården begge to og skaper langsiktige verdier. Vi ble kjærester da vi bodde på internatskole og gikk i samme klasse, så vi er vant til å være mye sammen. Det er fint å være to, spesielt i de ukene man ikke rekker noe anna enn å jobbe. Den 31.12 kjøper vi dyra. Så får vi håpe at det går bra. Utfordringene må vi ta som de kommer.