Erik Dahl under årsmøtet i Norges Bondelag i 2015, der Bamble ble kåra til Årets lokallag. Dahl er leder i Bamble Bondelag.

- 2015 har vært et kjempeår med gode avlinger, og det var en stor opptur at Bamble ble kåra til Årets lokallag. Det er også et år der jeg har fått en ny opplevelse og en ny hverdag etter at jeg fikk hælen revet av i ei trafikkulykke. Jeg har fått se verdien av å ha et stort nettverk og familie. Alle bønder i Bamble, familie, venner og bekjente har stilt opp. Det har rett og slett vært en stor opptur å se hvilke ressurser jeg har rundt meg. Det er ikke så lett det med melkeproduksjon når du ikke kan være der sjøl, men det har gått så bra som det kan gå med meg liggende på sjukehuset i mange uker. Jeg har veldig flinke unger som har tatt all innhøstinga, ei kone som har holdt i alle trådene, og folk tar hele tida kontakt for å høre om de kan hjelpe til med noe. Sjøl har jeg fått tid til å sette meg inn i landbrukspolitiske saker. Det er moro det også.

Men jeg har jo lyst til å klare meg sjøl uten hjelp på gården. Jeg skal bruke første halvdel av 2016 til å komme meg på beina igjen. Og jeg skal tilbake igjen for fullt som bonde. Det er reine torturen å sitte og se på alt som skal gjøres når du har arbeidslyst.