Frank Bjerg Sigvaldsen- Jeg har hatt interesse for gårdsdrift så lenge jeg kan huske, og har jobba som avløser i mange år, men jeg har aldri hatt gård. Så jeg har drevet med ammeku i et leid fjøs mens jeg har prøvd å kjøpe meg en gård. Jeg har vært land og strand rundt og leita, og kunne bodd hvor som helst i Sør-Norge om jeg fikk kjøpt et gårdsbruk. For et halvt år siden følte jeg at jeg hadde prøvd  alt og vurderte å gi opp. Men jeg begynte heller å tenke annerledes, og da åpna det seg andre muligheter. Jeg fant ut at hjemkommunen min Froland hadde et skaustykke på 1040 mål som lå brakk, så da tok jeg kontakt med landbrukssjefen og daværende ordfører og spurte om jeg kunne få bygge gård der.

26. november i år var en stor dag for meg. Da vedtok kommunestyret i Froland at jeg skal få bygge gård på tomta. Så til våren begynner samboeren og jeg å bygge fjøs og rydde beiter. Etter hvert blir det våningshus og stabbur på gården også. Det er ikke mange som bygger opp en gård fra grunnen av, men jeg tror det kan bli gøy. Det er bare å brette opp ermene. Jeg jobber fullstilling som ambulansesjåfør, tar på meg brøyting, driver 370 mål leiejord, og selger smultringer og juletrær i desember. Jeg har nok å gjøre, men det går bra når man har stor arbeidslyst. Jeg er nesten litt imponert sjøl at jeg har fått til dette. Det er stort at jeg nå skal bli bonde med egen gård.