• Bondelaget mener
  • For bonden
  • Fylkeslag
  • Jus og økonomi
  • Kontakt
  • Bli medlem
  • Logg inn
  • Bli medlem
  • Forside
  • Bli medlem
  • Ofte stilte spørsmål

Spørsmål og svar

Her finner du svar på vanlige spørsmål om betaling av kontingent, medlemskap og medlemsfordeler.

  • Hvordan tar jeg i bruk medlemsfordelene i Landkreditt Forsikring?

    Norges Bondelag og Landkreditt Forsikring har gode avtaler og markedets beste kollektive personforsikringer. Dette sikrer Bondelagets medlemmer enda bedre forsikringsavtaler og personlig rådgivning.

    Besøk nettsidene til Landkreditt for mer informasjon om produktene.

    Tlf: 22 05 46 00 (kl 08.00-15.30 man-fre). Epost: bondelaget@landkreditt.no

  • Hvordan tar jeg ut vervepremie?

    For å hente ut vervepremie bruker du dette kontaktskjemaet

    Du kan lese mer om medlemsverving her

  • Hvordan tar jeg i bruk medlemsfordelene i Tun Media?

    Les mer om medlemsfordelene her

    Kontakt Tun media på telefon 22 33 91 52 eller e-post bondebladet@mediaconnect.no

  • Hvordan tar jeg i bruk medlemsfordelene i Landkreditt Bank?

    For å ta i bruk medlemsfordelene i Landkreditt Bank, se medlemssidene hos landkredittbank.no

    Landkreditt Bank nås på telefon 23 00 05 00 og e-post bondelaget@landkreditt.no

  • Hvordan tar jeg i bruk medlemsfordelene i Agrol?

    For å ta i bruk medlemsfordelene i Agrol, logg inn eller registrer deg på Agrol sine nettsider

    Agrols kundeservice kan nås på telefon 22 17 47 74 (mandag og onsdag, kl. 12.00-15.00) eller e-post post@agrol.no 

     

  • Hvordan tar jeg i bruk medlemsfordelene i Gjensidige?

    For å ta i bruk medlemsfordelene i Gjensidige, se medlemssidene på gjensidige.no

    Gjensidige kan kontaktes på telefonnummer 915 03 100. Oppgi ditt medlemsnummer i Norges Bondelag (inntil 7 siffer).

  • Hvordan melder jeg meg ut?

    Ønsker du å melde deg ut, må du sende skriftlig utmelding per post eller via e-post medlem@bondelaget.no

  • Jeg har vært medlem tidligere, og ønsker nå å bli medlem igjen. Hvordan fornyer jeg medlemskapet?

    Du er velkommen tilbake som medlem, og kan melde deg inn på nytt her

    Du kan også kontakte ditt fylkeskontor eller medlemssenteret tlf 22 05 45 02 og e-post medlem@bondelaget.no

  • Hvordan kan jeg endre lokallag?

    Som medlem blir du lagt inn i det lokallaget som er nærmest der du bor, men du står fritt til å velge hvilket lokallag du vil være medlem av. Ta kontakt med medlemssenteret på telefon 22054502 eller via e-post medlem@bondelaget.no

  • Gjelder adresseendringen også Bondebladet?

    Ja, melder du adresseendring hos oss vil dette også gjelde Bondebladet. Bondebladet kan dessverre ikke sendes til adresser utenfor Norge. 

  • Hvordan får jeg tilgang til Min side på bondelaget.no?

    Du logger på Min Side med e-postadressen din som brukernavn og passordet du har fått oppgitt. Har du ikke registrert e-postadressen din hos oss, kan du sende en e-post til medlem@bondelaget.no

    Husk at e-posten må være unik, altså ikke fellespostkasse eller e-postadresse som allerede er registrert på et annet medlem.

  • Hvordan endrer jeg adresse eller opplysninger om gårdsdrifta?

    Du kan selv endre din adresse og opplysninger om gården via Min side

    Ta eventuelt kontakt med medlemssenteret på telefon 22054502 eller via e-post medlem@bondelaget.no

     

  • Kan et medlemskap overføres til en annen person?

    Medlemskapet er direkte og personlig, og kan ikke overføres til annen person.

  • Har Norges Bondelag familie- eller gruppemedlemskap?

    Nei. Medlemskap i Norges Bondelag er direkte og personlig, og hvert medlem må ha gyldig medlemskap for å bruke medlemsfordelene. Det kan knyttes ett husstandsmedlem til hvert ordinært medlem. Husstandsmedlemmer betaler redusert sats på personlig kontingent.

  • Hvor lenge varer medlemskapet?

    Medlemskapet følger kalenderåret, og gjelder fra 1. januar til 31. desember. Kontingentkravet kommer i januar/februar med forfall 1. mars.

  • Hvilken medlemstype er jeg?

    I Norges Bondelag har vi følgende medlemstyper:

    Bruksmedlem: Den aktive bonden eller grunneieren. Personer som har produksjonsinntekter
    eller eierinteresser i landbruket.

    Personlig medlem: Har et hjerte for norsk landbruk og matproduksjon, men har ikke produksjonsinntekter eller eierinteresser.

    Husstandsmedlem: Ektefelle, samboer, barn eller andre i samme husstand kan knyttes til medlemstypene over. Det kan kun knyttes ett husstandsmedlem til hvert ordinært medlem.

    Selskap: Landbruksrelaterte selskap, samdrifter og selskap innenfor for eksempel bygdeturisme og gardsmat, er medlemmer i Bondelagets Servicekontor AS.

  • Har Norges Bondelag AvtaleGiro, eFaktura eller EHF-faktura?

    Ja. Bruker du nettbank kan du velge å motta Avtalegiro eller eFaktura. Avtalegiro setter du selv opp i nettbanken når du betaler kontingenten eller du kan søke opp Bondelagets Servicekontor AS i tilbyderlista i nettbanken. Hvis du ønsker eFaktura må du huke av for Alltid eFaktura/Ja takk til alle i nettbanken din. Du vil da fra neste år få årskontingenten direkte i nettbanken din.

    Medlemmer som er registrert som EHF-mottaker i Elmaregisteret, får automatisk EHF-faktura.

  • Hva gjør jeg dersom medlemskapet er betalt to ganger?

    Ta kontakt med medlemssenteret på telefon 22 05 45 02 eller via e-post medlem@bondelaget.no så vil vi refundere beløpet. Husk å oppgi kontonummer.

  • Må jeg bruke KID-nummer ved betaling?

    Ja, ved innbetaling må oppgitt beløp og KID-nr oppgis. Dette gjelder også i husstander der ett medlem betaler kontingent for flere medlemmer. Ved bruk av KID-nummer blir betalingen behandlet elektronisk og lest inn i medlemssystemet de første virkedagene etter betaling.

  • Hva skal jeg som bonde/grunneier (bruksmedlem) betale i kontingent?

    Bruksmedlemmer betaler i tillegg til personlig kontingent også kontingent til Bondelagets Servicekontor AS. Bruksopplysninger blir oppgitt ved innmelding. Areal- og husdyrtall fra søknad om produksjonstilskudd hos Landbruksdirektoratet brukes også som grunnlag for areal- og produksjonsavhengig kontingent. Her kan du beregne din kontingent. 

    Dersom kontingentgrunnlaget på fakturaen ikke stemmer, kan du melde fra om dette her 

    Du kan også kontakte medlemssenteret tlf 22 05 45 02 og epost medlem@bondelaget.no Du vil deretter motta ny giro med riktig kontingentgrunnlag.

  • Hva er kontingentsatsene for personlig kontingent?

    Alle medlemmer betaler personlig kontingent til Norges Bondelag. Satsen for personlig kontingent er kr 1.020,-. Medlemmer under 31 år og fra og med 70 år, samt husstandsmedlemmer, betaler redusert sats, kr 665,-. Medlemmer i Norges Bygdeungdomslag og 4H som er under 26 år betaler kr 310,- (Satser gjelder for 2023).

  • Hva gjør jeg dersom bruksopplysningene som gir grunnlaget for kontingent, ikke stemmer?

    Du kan endre bruksopplysninger her.

    Ta eventuelt kontakt med medlemssenteret på telefon 22 05 45 02, eller via e-post medlem@bondelaget.no Du vil motta ny faktura med riktig kontingentgrunnlag i posten i løpet av 1 – 2 uker.

  • Hvordan kan jeg få en ny faktura for innbetaling?

    Kopi av faktura kan du hente på Min side

    Ta eventuelt kontakt med medlemssenteret på telefon 22054502 eller via e-post medlem@bondelaget.no

Våre samarbeidspartnere

Landkreditt Bank
Landkreditt Forsikring
Om Norges Bondelag Nettbutikk Visuell profil Åpen Gård Støtt Malawiprosjektet Ledige stillinger Logg inn Personvern

Norges Bondelag

PB 9354 Grønland
0135 Oslo

Landbrukets Hus
Hollendergata 5

22 05 45 00

bondelaget@bondelaget.no

Organisasjonsnr: 939 678 670

Finn ditt fylkeslag

Ansv. redaktør Lise Boeck Jakobsen
Design og utvikling: CoreTrek AS | Publiseringsløsning: CorePublish

Vi har oppdatert vår personvernerklæring. Vi ber om at du setter deg inn i den.